خانه  > زندانیان  >  داود رضوی به پنج سال حبس محکوم شد

داود رضوی به پنج سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – داود رضوی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد محبوس در زندان اوین، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، داود رضوی به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

در این گزارش آمده است، صبح امروز چهارشنبه هفدهم خرداد، آقای رضوی بدون هماهنگی با وکیل، از زندان اوین به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی اعزام شد.

براساس حکمی که در دفتر قاضی صلواتی به این شهروند ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، “عضویت در هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، تجمع روبروی مجلس و شهرداری برای مسکن و مطالبات کارگری، ساماندهی اعتراضات کارگری در شرکت واحد، شرکت در اجلاس سازمان جهانی کار، ارتباط با همکاران سندیکایی همانند حسن سعیدی و رضا شهابی و‌ دیدار با دو معلم سندیکایی فرانسوی” از مصادیق اتهامات مطروحه علیه وی عنوان شده است.

داود رضوی در تاریخ پنج مهرماه ۱۴۰۱، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و هفتم آذرماه سال گذشته، از این زندان به زندان تهران بزرگ و سپس در تاریخ بیست فروردین امسال به بند شش زندان اوین منتقل شد.

لازم به ذکر است، روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود رضوی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

اواخر سال ۹۷، شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر، طی حکمی داوود رضوی را به ۵ سال حبس محکوم کرد. بر اساس رای دادگاه “این حکم به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.”

آقای رضوی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید