خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت مریم جلال حسینی و فاطمه تدریسی در زندان قرچک ورامین

تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت مریم جلال حسینی و فاطمه تدریسی در زندان قرچک ورامین

خبرگزاری هرانا — مریم جلال حسینی و فاطمه (مژگان) تدریسی، شهروندان بازداشتی علیرغم گذشت ۲۴ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان قرچک ورامین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند. این دو شهروند در اعتراض به شرایط نامناسب‌ خود در این زندان از روز یکشنبه هفتم خردادماه، دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۲، مریم جلال حسینی و فاطمه (مژگان) تدریسی، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “خانمها جلال حسینی و تدریسی که هم اکنون در بند پنج زندان قرچک ورامین نگهداری میشوند از روز یکشنبه هفتم خردادماه، در اعتراض به محل نگهداریشان در این زندان و عدم انتقال آنها به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده اند.”

مریم جلال حسینی پیشتر در جریان تجمع اعتراضی معلمان در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه، در جریان تجمع اعتراضی معلمان برای دومین بار در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

فاطمه (مژگان) تدریسی نیز در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در میدان بهارستان تهران بازداشت و به زندان قرچک وارمین منتقل شد.

لازم به ذکر است، خانم تدریس پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دو بار بازداشت شده بود. وی در آن زمان به مدت یک ماه در زندان کچویی و مدتی در زندان اوین در بازداشت بوده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید