خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هادی میرزایی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هادی میرزایی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه دهم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هادی (عباس) میرزایی، دانش آموخته دانشگاه های هنر و بهشتی تهران، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هادی (عباس) میرزایی برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده، آقای میرزایی از بابت اتهامات انتسابی به دفاع از خود پرداخته است.

هادی میرزایی در تاریخ نوزدهم آذر سال گذشته در نزدیکی دفتر کارش در خیابان ستارخان تهران بازداشت و در تاریخ بیست و یکم دی ماه به بند شش زندان تهران بزرگ منتقل شد.

این شهروند بازداشتی نهایتا در تاریخ هفدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ از زندان تهران بزرگ به زندان اوین انتقال داده شد. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ده روز مورد بازجویی قرار گرفته بود.

هادی (عباس) میرزایی، متولد ۱۳۶۶، دانش‌ آموخته‌ کارشناسی برق از دانشگاه بهشتی، کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران، آهنگساز، نویسنده و کارشناس برجسته تمبر و اسکناس است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید