خانه  > slide, زندانیان  >  با پایان ایام مرخصی؛ بهنام گرجی نیا به زندان گچساران بازگشت

با پایان ایام مرخصی؛ بهنام گرجی نیا به زندان گچساران بازگشت

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه دهم خرداد، بهنام گرجی نیا، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ با پایان ایام مرخصی، به زندان گچساران بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲، بهنام گرجی نیا به زندان گچساران بازگشت.

بازگشت به زندان آقای گرجی نیا با پایان ایام مرخصی وی صورت گرفت. وی روز جمعه پنجم خرداد به مرخصی اعزام شده بود.

بهنام گرجی نیا چندی پیش جهت اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب گچساران احضار و نهایتا راهی زندان گچساران شد.

آقای گرجی نیا اواسط مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در گچساران، با در دست داشتن پلاکاردی اعتراضی به جمع معترضان پیوست. اقدامی که به بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی انجامید. او چندی بعد با قرار تامین آزاد شد.

بهنام گرجی نیا، مدرس زبان انگلیسی نهایتا توسط مرجع قضایی از بابت اتهام “تمرد از مامورین و ایراد ضرب و جرح عمدی” به ده ماه حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم شد. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

این شهروند در پرونده ای جداگانه متهم به “تحریک مردم برای جنگ و کشتار یکدیگر” است که تاکنون از بابت این پرونده، حکمی برای او صادر نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید