خانه  > کارگران  >  در سال گذشته؛ فقدان ایمنی جان ۷۱۱ کارگر مشمول قانون کار را گرفت

در سال گذشته؛ فقدان ایمنی جان ۷۱۱ کارگر مشمول قانون کار را گرفت

خبرگزاری هرانا – معاون روابط کار وزارت کار، از مرگ ۷۱۱ تن از کارگران مشمول قانون کار در حوادث ناشی از فقدان ایمنی کار، طی سال گذشته‌ خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، معاون روابط کار وزارت کار آماری در خصوص کارگران جان باخته در حوادث ناشی از کار ارائه کرد.

حسین علی رعیتی‌ فر با بیان اینکه “حوادث ناشی از کار در کشور ما آمار قابل ملاحظه ای دارد”، گفت: “سال گذشته‌ ۷۱۱ نفر از کارگران مشمول قانون کار در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند.”

وی در ادامه در خصوص امنیت شغلی و بیمه کارگران گفت: “در خصوص امنیت شغلی موادی از قانون کار را پیشنهاد دادیم که امیدواریم در دولت مصوب شده و به مجلس برود. در سال گذشته پیشنهاد اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری را نیز به دولت پیشنهاد دادیم که این پیشنهادات اکنون در کمیسیون‌های دولت بررسی می‌شود.”

هرانا چندی پیش همزمان با روز جهانی کارگر، طی یک گزارش سالانه به وضعیت جامعه کارگری کشور و معضلات پرشمار آنان به خصوص در بحث حقوق و دستمزد، مشکلات صنفی، معوقات مزدی، امنیت محیط کار و همچنین حق تشکیل اتحادیه های کارگری پرداخت.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید