خانه  > اصناف, سایر گروهها, کارگران  >  دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه، شوشتر و اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل اداره های تامین اجتماعی این شهرها دست به تجمع زدند. همچنین جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد البرز غربی، گروهی از کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر در محوطه این مجتمع، تعدادی از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، شماری از ساکنان شهرک جوپارستان واقع در کرمان در مقابل ساختمان استانداری و همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در محوطه این دانشگاه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه، شوشتر و اصفهان با سردادن شعارهایی اعتراضی، مقابل اداره های تامین اجتماعی این شهرها دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این بازنشستگان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، مصوبه مزد شورای عالی کار، تبعیض و نابرابری ها و زیر پا گذاشتن قوانین موجود تامین اجتماعی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ این قانون صورت گرفته است.

افزون بر این، جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد البرز غربی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، تجمع کردند.

این افراد خواستار “تسریع در پرداخت کامل معوقات سال ۱۴۰۰، حفظ ماهیت فولادی با تغییر مفاد پیش‌نویس اساس‌نامه صندوق و تکمیل همسان‌سازی بر مبنای ویژگی های شاغل فولادی” شدند.

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت در تهران

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه، جمعی از افراد دارای معلولیت، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به “عدم اجرای پنج‌ ساله قانون معلولان و عدم لحاظ حقوق افراد دارای معلولیت در برنامه توسعه هفتم کشور” صورت گرفته است.

بهروز مروتی، مدیر کمپین حمایت از افراد دارای معلولیت با بیان اینکه “یکی از مهم‌ترین خواسته‌ی معلولان اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است”، اظهار داشت: “طبق این ماده؛ دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور نماید.”

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه، گروهی از کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، در محوطه این مجتمع دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران “در اعتراض به عدم انعقاد قرارداد و معوقات مزدی و بیمه ای” صورت گرفته است.

تجمع ساکنان شهرک جوپارستان واقع در کرمان

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه، شماری از ساکنان شهرک جوپارستان واقع در کرمان، در مقابل ساختمان استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع این شهروندان در اعتراض “به عدم آبرسانی به این شهرک علیرغم گذشت سی سال از واگذاری سه هزار متر زمین به ساکنان این منطقه” صورت گرفته است.

به گفته این شهروندان، آنها آب شرب مصرفی خود را از تانکرهای سیار دریافت میکنند.

یکی از شهروندان حاضر در این تجمع اظهار داشت: “به شهرک جمهوری که بعد از شهرک جوپارستان ساخته شد آبرسانی کردند و به ما اعلام می‌کنند کمبود آب دارند. در حال حاضر در این شهرک برای ۸۰۰ ساختمان پایان کار و هزار پروانه ساخت صادر شده و ۲۰۰ نفر هم در این شهرک سکونت دائم داریم که لیست این افرادی که سکونت دارند را خود استاندار می‌تواند در بیاورد.”

وی افزود: ” آب شربی را که با تانکر برای ما می‌ آوردند را خریداری می‌کنیم. تا چندی پیش شهرداری به نرخ دولتی به ما آبرسانی می‌کرد ولی به ما اعلام کردند با شروع گرما و کمبود آب دیگر حواله‌ای جهت دریافت آب نمی‌ دهند.”

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه، شماری از دانشجویان خوابگاه “علی‌ اکبر” دانشگاه علوم پزشکی یزد در اعتراض به ساعت ورود به خوابگاه دست به تجمع زدند.

به گفته این دانشجویان، پس از ایام نوروز، حداکثر ساعت ورود به خوابگاه در این دانشگاه از  ساعت ۱۲:۳۰ شب به ۱۱ کاهش یافته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید