خانه  > اعدام  >  رهایی دو زندانی از اعدام در بوشهر و کهنوج

رهایی دو زندانی از اعدام در بوشهر و کهنوج

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در بوشهر و کهنوج که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند. از سوی دیگر طی یکسال گذشته، صد و سی زندانی در استان فارس از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، یک زندانی در بوشهر از مجازات اعدام رهایی یافت.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن اعلام این خبر گفت: این زندانی پس از گذشت ۱۰ سال حبس با همکاری و کمک مسئولان قضائی، کمیته صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان، صلح‌ یاران و معتمدان محلی شهرستان دشتستان با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در کهنوج

به گزارش رویداد ۲۴، امروز جمعه پنجم خردادماه ۱۴۰۲، یک زندانی در کهنوج پس از گذشت ۲۱ سال از چوبه دار رهایی یافت.

امید رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج ضمن بیان اینکه “این زندانی در ۱۳۸۱ مرتکب قتل شده و همان سال بازداشت و به زندان منتقل شده بود”، گفت: “پرونده متهم در مرحله دادسرا و دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته بود و حکم اعدام در مرحله اجرا قرار داشت.”

وی افزود: نهایتا با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دادستانی، شورای حل اختلاف، فرماندهی سپاه شهرستان و سران طوایف و متنفذین نهایتا صبح امروز با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

در یک سال گذشته؛ رهایی صد و سی زندانی از اعدام در استان فارس

به گزارش مهر، در یک سال گذشته صد و سی زندانی در استان فارس از اعدام رهایی یافتند.

سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در این خصوص گفت: در یک سال گذشته با همکاری سفیران صلح و سازش، ۱۳۰ نفر از محکومین به اعدام در این استان از چوبه دار رهایی یافتند و به آغوش خانواده بازگشتند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید