خانه  > اعدام  >  گزارش تکمیلی؛ افزایش شمار اعدام شدگان در زندان های کرمان و جیرفت به شش تن

گزارش تکمیلی؛ افزایش شمار اعدام شدگان در زندان های کرمان و جیرفت به شش تن

خبرگزاری هرانا – با احراز هویت سه زندانی دیگر که سحرگاه امروز چهارم خرداد ماه، در زندان های کرمان و جیرفت اعدام شده اند، تعداد اعدام شدگان روز جاری در این دو زندان به شش تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز پنجشنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲، چهار زندانی در زندان کرمان اعدام شدند.

هویت سه تن از آنها “قادربخش دهانی معروف به نادر کلبعلی، عبدالرسول جمشیدی و علی شهریاری، ۴۰ ساله متاهل، دارای فرزند و اهل نرمانشیر” گزارش شده است.

این سه زندانی پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و زندانی دیگر (هویت نامشخص) بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

هرانا روز جاری از اجرای حکم اعدام آقایان دهانی و جمشیدی خبر داده بود.

افزایش شمار اعدام شدگان در زندان جیرفت به دو تن

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز پنجشنبه چهارم خرداد ماه، دو زندانی به نام های “محمد دارایی (احمد گلبچه) و مهدی سالاری، ۴٨ ساله، فرزند مراد و اهل جیرفت” در زندان جیرفت اعدام شدند.

این زندانیان، هر دو در سال ١٣٩۸، به ترتیب در شهرستان های فاریاب و جنگل آباد جیرفت بازداشت و به اعدام محکوم شده‌ بودند.

هرانا روز جاری، در گزارشی به اجرای حکم اعدام آقای دارایی پرداخته بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید