خانه  > اندیشه و بیان, حقوق آکادمیک  >  دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ هشت دانشجو به منع موقت از تحصیل و تبعید محکوم شدند

دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ هشت دانشجو به منع موقت از تحصیل و تبعید محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – در پی شرکت شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در یک تجمع اعتراضی، میرمهدی موسویان، محمدامین سلطان زاده، سهیلا سپیده دم، علی پروین، الهه اشرف پور و رضا انصاریان و دو دانشجوی دیگر این دانشگاه، به احکام یک تا دو سال منع از تحصیل و تبعید تحصیلی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، هشت دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تعلیق از تحصیل و تبعید تحصیلی محکوم شدند.

در این گزارش آمده است: بر اساس احکام صادر شده توسط شورای انضباطی مرکزی وزارت بهداشت، میرمهدی موسویان دانشجوی رشته پزشکی ورودی مهر ۱۳۹۹ به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر سمنان، محمدامین سلطان زاده دانشجوی رشته پزشکی ورودی مهر ۱۳۹۹ به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر کاشان، سهیلا سپیده دم دانشجوی رشته داروسازی ورودی ۱۳۹۴ به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر اهواز، علی پروین دانشجوی داروسازی ورودی ۱۳۹۸ به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر اردبیل، الهه اشرف پور دانشجوی رشته پرستاری ورودی ۱۴۰۰ به دو ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر ارومیه و همچنین رضا انصاریان دانشجوی رشته پزشکی ورودی ۱۳۹۷ به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر ارومیه محکوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این شش نفر، دو دانشجوی دیگر هم به تعلیق از تحصیل و تبعید محکوم شده‌ اند که از جزئیات احکام صادره بر علیه این دو اطلاعی در دست نیست.

گفته می شود، این احکام‌ به علت شرکت این دانشجویان در تجمع شانزدهم اسفند ۱۴۰۱ که در اعتراض به مسمومیت گسترده دانش آموزان در مدارس بود، صادر شده است.

گفتنی است، علی پروین و سهیلا سپیده‌ دم در مهر ماه سال گذشته در پی حضور در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به مدت یک ماه از حضور در محیط های آموزشی، پژوهشی و رفاهی تا تشکیل شورای انضباطی محروم شده بودند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید