خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  محمدحسین آقاسی، به دادسرای اوین احضار شد

محمدحسین آقاسی، به دادسرای اوین احضار شد

خبرگزاری هرانا – محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری به شعبه هفتم دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری به دادسرای اوین احضار شد.

آقای آقاسی امروز پس از حضور در شعبه هفت بازپرسی دادسرای اوین، به دلیل انتشار مطالبی در خصوص اعتراضات سراسری در فضای مجازی، با گشایش پرونده جدید مواجه شده است.

به گفته یک منبع مطلع: “آقای آقاسی به همراه شماری از وکلا در پرونده ای مشترک به دلیل اطلاع رسانی در خصوص وقایع اعتراضات سراسری، با اتهاماتی از جمله تبلیغ علیه نظام مواجه شدند. در دادسرا به این شهروندان تعهدنامه ای داده شد مبنی بر اینکه اگر به فعالیت های خود در فضای مجازی ادامه ندهند، پرونده آنها مختومه خواهد شد.”

این وکیل دادگستری در تاریخ بیست اردیبهشت با دریافت ابلاغیه ای برای تاریخ سی ام اردیبهشت به این شعبه احضار شده بود.

وی در اسفند سال گذشته نیز به شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود.

لازم به ذکر است، طی روزهای اخیر شماری دیگر از وکلای دادگستری به دادسرای امنیت تهران احضار شده اند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید