خانه  > اعدام  >  شهروز سخنوری در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد

شهروز سخنوری در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت، حکم شهروز (الکس) سخنوری که پیشتر از بابت اتهامات “قاچاق بین‌ المللی انسان” و “افساد فی‌ الارض” به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، سحرگاه امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، شهروز (الکس) سخنوری در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

وی روز چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی این زندان منتقل شده بود.

شهروز سخنوری پیشتر توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب از بابت اتهامات “قاچاق بین‌ المللی انسان” و “افساد فی‌ الارض” به اعدام محکوم و این حکم نهایتا توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

نیروی انتظامی ایران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت سال گذشته، از بازداشت و دیپورت شهروز سخنوری معروف به «الکس» خبر داد. دستگاه قضایی ایران این فرد را به قاچاق زنان با هدف بهره کشی جنسی متهم کرده و مدعی شده که بازداشت وی در کشور مالزی با هماهنگی پلیس اینترپل صورت گرفته است.

گفتنی است در سالهای اخیر نیز تعدادی از زنانی که به عنوان همدست او معرفی شده‌اند بازداشت شده و با اتهامات سنگینی در زندان بسر می برند.

هرانا به تازگی گزارشی از افزایش روند اجرای احکام اعدام در زندان های ایران منتشر کرده بود، بر اساس این گزارش که به بررسی اجرای احکام اعدام حدفاصل هشت اردیبهشت تا نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری می پردازد، فقط در یازده روز، حکم اعدام دستکم پنجاه و هفت زندانی از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر، افساد فی الارض، سب النبی و قتل، در زندان های مختلف کشور به اجرا گذاشته شده است. در مقام مقایسه، در مدت مشابه در سال گذشته، هیچ اجرای حکم اعدامی صورت نگرفته بود. این مقایسه به خوبی نشان دهنده رشد تصاعدی اعدام در ایران در هفته اخیر است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید