خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  مهدی محبی به پنج سال حبس محکوم شد

مهدی محبی به پنج سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مهدی محبی، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران، به پنج سال حبس محکوم شد. وی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و نهایتا پس از پایان مراحل بازپرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی محبی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای محبی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مهدی محبی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و نهایتا پس از پایان مراحل بازپرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

یک منبع مطلع به هرانا گفت: « آقای محبی در تمام مراحل بازپرسی و صدور حکم از حق داشتن وکیل محروم بوده است»

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید