خانه  > slide, زندانیان  >  محرومیت از تماس فائزه هاشمی رفسنجانی در زندان اوین

محرومیت از تماس فائزه هاشمی رفسنجانی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین از روز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه، به مدت یک ماه از دسترسی به تلفن زندان و برقراری تماس با خانواده محروم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی از برقرای تماس تلفنی با خانواده خود محروم شد.

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع خانم رفسنجانی در تشریح علت محرومیت از تماس موکل خود به هرانا گفت: “فائزه هاشمی رفسنجانی به دلیل امضای بیانیه ای به مدت یک ماه از تماس تلفنی با خارج از زندان محروم شده است.”

این وکیل دادگستری اعلام کرد: “چهار تن دیگر نیز به دلیل امضای بیانیه “نجات ایران” از تماس تلفنی محروم شده اند.”

فائزه هاشمی رفسنجانی در تاریخ پنجم مهر سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی دلیل بازداشت خانم هاشمی را شرکت در اعتراضات سراسری عنوان کرد.

خانم هاشمی رفسنجانی در اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱، در مرحله بدوی دادگاه به پنج سال حبس و ممنوع الخروجی محکوم شد و نهایتا دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره را عینا تایید کرد.

پیشتر سخنگوی قوه قضاییه، با بیان اینکه فائزه هاشمی رفسنجانی با دو پرونده محکومیت مواجه است، اظهار داشت که او در پرونده نخست به پانزده ماه حبس تعزیری و در پرونده دوم به سی و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده است. به گفته ستایشی، محکومیت خانم هاشمی رفسنجانی از بابت پرونده نخست به مرحله اجرا است.

فائزه هاشمی رفسنجانی، نماینده سابق مجلس و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت توسط مراجع قضایی را داشته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید