خانه  > اعدام  >  اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان فریدونکنار

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان فریدونکنار

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام «قتل» به اعدام محکوم شده بود، در زندان فریدونکنار به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان فریدونکنار اعدام شد.

بر اساس این گزارش، متهم پیشتر در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با استفاده از گاز مونواکسید کربن و تغییر خروجی مسیر لوله آب گرمکن به داخل حمام، آشپزخانه و فضای داخل منزل، اقدام به کشتن “همسر و فرزند” خود کرده که در پی این اقدام آنها بر اثر خفگی ناشی از این گاز به قتل رسیده اند.

علیرضا برخور، دادستان عمومی و انقلاب فریدونکنار در این خصوص گفت: “حکم اعدام این متهم از بابت اتهام «قتل عمد» همسر و فرزند خود در پی درخواست اولیای دم، صبح امروز در شهرستان فریدونکنار به اجرا درآمده است.”

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید