خانه  > اندیشه و بیان  >  ایلام؛ محمد عباس‌ زاده به حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شد

ایلام؛ محمد عباس‌ زاده به حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمد عباس‌ زاده، شهروند اهل ایلام توسط دادگاه کیفری این شهر به شش ماه و یک روز حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد. وی همچنین در بخش دیگری از پرونده خود، توسط دادگاه انقلاب ایلام به یکسال حبس تعلیقی، هفتاد و چهار ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، محمد عباس‌ زاده، شهروند اهل ایلام به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

در این گزارش آمده است؛ بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو ایلام صادر و روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ ماه به این شهروند ابلاغ شده، آقای عباس‌ زاده از بابت اتهامات “توهین به مقدسات و نشر اکاذیب” به شش ماه و یک روز حبس، پرداخت ٢۴ میلیون تومان جزای نقدی و نوشتن پنجاه صفحه مقاله با دست‌خط خود با موضوع “عواقب توهین به مقدسات در آخرت” محکوم شده است.

بنابر این گزارش، آقای عباس‌ زاده چندی پیش از بابت بخش دیگری از پرونده خود  توسط دادگاه انقلاب ایلام به دلیل آنچه “حضور در تجمعات و اغتشاشات، خواندن سرود برای ژینا-مهسا امینی، تشویش اذهان عمومی و ارتباط با معاند” عنوان شده، به یکسال حبس تعلیقی، پرداخت پنج میلیون تومان جزای نقدی و تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شده است.

محمد عباس‌ زاده در تاریخ بیست و هفتم مهرماه سال گذشته در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ دوازدهم آبان‌ ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه هفتصد میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان ایلام آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید