خانه  > slide, اصناف, اندیشه و بیان  >  محمدرضا علیجانی، دبیر آموزش و پرورش به بازنشستگی اجباری محکوم شد

محمدرضا علیجانی، دبیر آموزش و پرورش به بازنشستگی اجباری محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمدرضا علیجانی، دبیر آموزش و پرورش در شهرستان چناران، توسط هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت آموزش و پرورش به بازنشستگی اجباری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا علیجانی، دبیر آموزش و پرورش در شهرستان چناران به بازنشستگی اجباری محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت آموزش و پرورش صادر و به آقای علیجانی ابلاغ شده، وی به توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی مبنی بر بازنشستگی اجباری بر اساس سنوات خدمت دولتی با تقلیل یک گروه محکوم شده است.

هیات تجدیدنظر رسیدگی صادر کننده این حکم که در تهران مستقر است، با ادعای ارتکاب مواردی از جانب این معلم همچون “فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه های مخالف نظام از طریق نشر اکاذیب، ارتکاب اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی دایر بر بیان مطالب خارج از موضوعات درسی در کلاس های مجازی برای دانش آموزان با عبارات توهین آمیز نسبت به رهبر و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار مطالبی در فضای مجازی، تشویش اذهان دانش آموزان، مصاحبه و ارتباط گیری با رسانه های مخالف نظام، انتشار مطالبی بر علیه نظام و دعوت و تحریک معلمان به تحصن و تجمعات، توهین به مقدسات و همچنین رعایت نکردن شنون و شعائر اسلامی”، نسبت به صدور رای مذکور اقدام کرده است.

آقای علیجانی در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال گذشته، در مرحله بدوی توسط هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان خراسان رضوی به “اخراج از وزارت آموزش و پرورش” محکوم شده بود.

محمدرضا علیجانی، متولد ۱۳۴۸، دبیر رسمی آموزش و پرورش در بخش گلبهار شهرستان چناران با سابقه ۲۹ سال خدمت، در تاریخ یکم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ پس از دریافت یک احضاریه و مراجعه به دادسرا، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

وی چندی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

او هم اکنون در یکی از شعب دادگاه های انقلاب با دو پرونده در حال رسیدگی مواجه است. “ارتباط با دول متخاصم” از جمله عناوین اتهامی مطروحه بر علیه آقای علیجانی است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید