خانه  > slide, زندانیان  >  سهیل عربی به شهرستان برازجان تبعید شد

سهیل عربی به شهرستان برازجان تبعید شد

خبرگزاری هرانا – سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق که اواخر اسفندماه ۱۴۰۱، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود، جهت تکمیل محکومیت دو سال تبعید خود به شهرستان برازجان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق جهت محکومیت دو سال تبعید خود به شهرستان برازجان اعزام شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “سهیل اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۰، به شهرستان برازجان اعزام شده بود که دو ماه پس از تبعید به دادسرای تهران احضار شد. آقای طاهریان به سهیل اعلام کرده بود که فعلا از رفتن به شهرستان برازجان خودداری کند. اما وی مجدد توسط شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی ناحیه ۳۳ تهران، از بابت اتهام “توهین به مقدسات” جهت تکمیل محکومیت دو سال تبعید خود به شهرستان برازجان اعزام شد.”

آقای عربی در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شد. وی نهایتا در اواخر اسفندماه سال گذشته با پایان محکومیت از زندان رجایی شهر آزاد شده بود.

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بود. وی نهایتا در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، با پایان دوران محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد و جهت تعیین تکلیف محکومیت دو سال تبعید خود به شهرستان برازجان اعزام شده بود.

لازم به ذکر است، تبعید آقای عربی مربوط به پرونده وی که در خصوص ارسال فایل‌های صوتی از داخل زندان و علی‌الخصوص تشبیه زندان تهران بزرگ به “شکنجه‌گاه” بوده است.

او همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت دو پرونده‌ جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس تبعید و جزای نقدی محکوم شد. آقای عربی در پرونده نخست از بابت اتهامات “توهین به مقدسات دینی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” به ۵ سال حبس و از بابت پرونده دیگرش به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام” به ۲ سال حبس، دو سال تبعید به برازجان و ۴ میلیون تومان جزای نقدی و به اتهام “تخریب اموال دولتی” به ۱ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

سهیل عربی پیشتر نیز در تاریخ ۳ دیماه ۹۹ از طریق ویدئو کنفرانس توسط شعبه ۸ بازپرسی دادسرای شهرری از بابت پرونده‌ای دیگر مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و نهایتا این شعبه قرار منع تعقیب صادر کرد.

سهیل عربی در پرونده ای دیگر در تاریخ ۶ مردادماه ۱۴۰۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود، از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه های مخابراتی” به ۲ سال حبس تعزیری، پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی، لزوم کسب مجوز از مقام قضایی به منظور خروج از کشور به مدت ۲ سال و ۲ سال حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شد. این حکم در تاریخ ۲۵ آذر ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز عینا تایید شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید