خانه  > اعدام  >  حکم اعدام دو زندانی متهم به سب النبی در زندان اراک اجرا شد

حکم اعدام دو زندانی متهم به سب النبی در زندان اراک اجرا شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت، حکم یوسف مهراد و سید صدرالله فاضلی زارع، دو زندانی عقیدتی که پیشتر از بابت اتهام “سب النبی” به اعدام محکوم شده بودند، در زندان اراک به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۲، دو زندانی عقیدتی در زندان اراک اعدام شدند.

این دو زندانی طی روزهای اخیر به سلول انفرادی زندان اراک منتقل شده و پس از یک روز به بند عمومی بازگردانده شدند.

پیشتر یوسف مهراد و سید صدرالله فاضلی زارع در شهرهای یاسوج و اردبیل به همراه پنج هم پرونده ای دیگر خود به نام های فرهاد چهره سا، محمد زهره وندی، اکرم صفایی توانا، علی محمدفلاح رشکلا، کبری ایمانی، در رابطه با مدیریت و عضویت یک کانال تلگرامی با عنوان “نقد خرافه و مذهب” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آقایان مهراد و فاضلی زارع پس از دستگیری به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی نگهداری شدند.

پرونده این ۷ نفر با توجه به اتهامات متعدد و صلاحیت دادگاه بابت رسیدگی به آن، به سه بخش تقسیم شد که دو بخش آن در دادگاه کیفری اراک و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اراک رسیدگی شد.

در بخش دوم پرونده، به اتهامات صدرالله فاضلی زارع و یوسف مهراد در شعبه اول دادگاه کیفری یک اراک به ریاست قاضی مهراندیش رسیدگی شد. این افراد توسط مرجع قضایی مذکور از بابت اتهام “سب النبی” محاکمه و به اعدام محکوم شدند.

با توجه به اینکه رسیدگی به برخی از موارد اتهامی در صلاحیت دادگاه انقلاب بود، بخش سوم پرونده در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اراک رسیدگی شد. در این بخش از پرونده فرهاد چهره سا، یوسف مهراد و سید صدرالله فاضلی زارع از بابت اتهام “تشکیل و عضویت در گروه و دسته جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” محاکمه و هر یک به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تسلیم به رای، مجازات این شهروندان هر یک به ۶ سال زندان کاهش یافت.

پس از صدور رای دادگاه بدوی، وکلای متهمان درخواست فرجام خواهی خود از رای دادگاه استان مرکزی را اعلام می‌دارند که دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی این زندانیان را غیر مدلل و غیر وارد تشخیص و رای دادگاه استان مرکزی را تایید کرد.

میزان در گزارش خود اتهامات صدرالله فاضلی زارعی، را “سب‌النبی، ارتداد فطری، قذف مادر پیامبر اکرم، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن، توهین به مقدسات” و اتهام یوسف مهرداد را “سب النبی و توهین به مقدسات دینی و اسلامی” اعلام کرده است.

یوسف مهراد، اهل اردبیل و پدر ۳ کودک خردسال است. صدرالله فاضلی زارع نیز پیش از بازداشت به شغل کابینت سازی مشغول و سرپرستی مادر سالمند خود را عهده دار بوده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید