خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  بهنام گرجی نیا جهت تحمل حبس احضار شد

بهنام گرجی نیا جهت تحمل حبس احضار شد

خبرگزاری هرانا – بهنام گرجی نیا، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در گچساران، جهت اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب گچساران احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام گرجی نیا جهت اجرای حکم حبس احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا صادر و به آقای گرجی نیا ابلاغ شده است، از او خواسته شده که برای اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب گچساران مراجعه کند.

بهنام گرجی نیا، مدرس زبان انگلیسی پیشتر توسط مرجع قضایی به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه بر علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

آقای گرجی نیا اواسط مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در گچساران، با در دست داشتن پلاکاردی اعتراضی به جمع معترضان پیوست؛ اقدامی که به بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی انجامید. او چندی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید