خانه  > slide, اصناف, کارگران  >  برگزاری چهارده تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران صنعت نفت و گاز

برگزاری چهارده تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران صنعت نفت و گاز

خبرگزاری هرانا – جمعی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای تهران، کرج، سنندج، خرم آباد، شیراز، شهرکرد، اردبیل، اهواز، اصفهان، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای رشت، اهواز و شوش، شماری از پرستاران و کادر درمان سنندج در مقابل ساختمان استانداری کردستان و جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت خدمات اول مخابرات استان همدان در مقابل ساختمان شرکت خدمات اول مخابرات با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین در سه روز گذشته، گروهی از کارگران پروژه ای صنعت نفت و گاز در شهرهای کرمان، شادگان، گچساران، کنگان، چابهار، جاسک، رفسنجان، اصفهان و عسلوبه در اعتراض به عدم افزایش دستمزد مطابق با لیست پیشنهادی خود، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، شماری از کارگران پروژه ای صنعت نفت و گاز شاغل در دستکم هفت واحد صنعتی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، به صورت مجزا دست به اعتصاب زدند.

اعتصابات روز جاری توسط کارگران معترض در شرکت های پتروشیمی متعددی از قبیل، روژین صنعت، معدن مس درالو، شرکت فولاد، پیمانکاری بهمن اژدر طهماسبی، گروه برق و ابزار دقیق، نیروهای پرتونگار شرکت ایمن سازان، شرکت پتروفراساز صورت گرفته است.

پتروشیمی های نامبرده در شهرهایی از جمله کرمان، شادگان، گچساران، کنگان، چابهار و بندر کوه مبارک جاسک واقع هستند.

کارگران معترض صنعت نفت و گاز “عدم افزایش دستمزد مطابق با لیست پیشنهادی خود بر اساس افزایش ۷۹ درصدی” را از دلایل این اقدام عنوان می کنند.

همچنین روز یکشنبه سوم اردیبهشت، جمعی از کارگران پروژه‌ ای شرکت تارا در مس خاتون‌‌ آباد کرمان، پیمانکاری پایمرد در چابهار، پیمانکاری‌ های گلزاری، کیوانی و صالحی شاغل در جاسک، شرکت‌ های رامکو و جهانپارس در مس سرچشمه رفسنجان، شرکت رحیمی در پالایشگاه اصفهان و روز شنبه دوم اردیبهشت، شرکت ساتراپ صنعت در ساخت مخازن ال‌ پی‌ جی فاز ۱۴ عسلویه نیز با مطالبات مشابه دست به اعتصاب زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت، شماری از بازنشستگان در شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمات اعتراضی در تهران مقابل وزارت ارتباطات و در شهرهای سنندج، خرم آباد، شیراز، شهرکرد، اردبیل، اهواز، اصفهان در مقابل ساختمان مخابرات این شهرها در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان صورت گرفت.

همچنین شورای بازنشستگان ایران از برگزاری تجمع اعتراضی مخابرات در شهر کرج در مقابل ساختمان مخابرات این شهرها خبر داد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز و شوش در مقابل ساختمان تامنی اجتماعی واقع در این شهرها دست به تجمع اعتراضی زدند.

همچنین شورای بازنشستگان ایران از تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت خبر داد.

تجمع اعتراضی پرستاران و کادر درمان سنندج

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، شماری از پرستاران و کادر درمان سنندج در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری کردستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع اعتراضی کارکنان پیمانکاری خدمات اول مخابرات همدان

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت، شماری از کارگران پیمانکاری شرکت خدمات اول مخابرات استان همدان در مقابل ساختمان شرکت خدمات اول مخابرات تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، صد و سی و شش نفر از کارکنان شرکت خدمات اول مخابرات استان همدان از سال ۹۵ دادخواستی را در هیات حل اختلاف اداره کار مطرح کرده و رای نیز به نفع کارکنان صادر شده است اما پیمانکار تمکین نمی‌کند و به دلیل اختلافات میان کارگران و کارفرمای شرکت پیمانکار خدمات اول مخابرات، تعدادی از همکاران موقتا از کار شده تعلیق و بلاتکلیف شده‌اند.

یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این خصوص گفت: “تجمع امروز کارکنان شرکت خدمات اول مخابرات استان همدان به علت این است که در زمینه نحوه و چگونگی اجرای این رای با پیمانکار دچار مشکل شده‌ اند و در واقع پیمانکار از اجرای این رای سرباز زده و حاشیه‌ هایی ساخته که منجر به ایجاد تنش بین کارگر و کارفرما شده است.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید