خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ محکومیت یازده متهم مجموعا به ۷۹ سال حبس همزمان با آزادی سه تن

اعتراضات سراسری؛ محکومیت یازده متهم مجموعا به ۷۹ سال حبس همزمان با آزادی سه تن

خبرگزاری هرانا – رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور حکم مجموعا ۷۹ سال حبس برای یازده تن از متهمان پرونده موسوم به “قتل بسیجی روح الله عجمیان” به نام های حمید قره‌ حسنلو، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی، آرین فرزام نیا، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی، فرزانه قره حسنلو، شایان چارانی، امیرمحمد جعفری و علی معظمی گودرزی، خبر داد. به گفته وی، بهراد علی کناری، جواد زرگران و رضا شاکر زواردهی، سه تن دیگر از متهمان این پرونده در پی صدور قرار منع تعقیب آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور احکام ۱۴ متهم پرونده موسوم به “قتل بسیجی روح الله عجمیان” خبر داد.

حسین فاضلی هریکندی بدون اشاره به جزئیات اتهامات وارده بر ۱۱ تن از متهمان پرونده اظهار داشت: “بر اساس حکم صادره حمید قره‌ حسنلو به ۱۵ سال حبس، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی و آرین فرزام نیا هر کدام به ۱۰ سال حبس، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی، فرزانه قره حسنلو هر کدام به ۵ سال حبس و شایان چارانی و امیرمحمد جعفری و علی معظمی گودرزی هر کدام به ۳ سال حبس محکوم شدند.”

فاضلی هریکندی ادامه داد: “در رسیدگی مجدد به پرونده، عنوان اتهامی ۳ نفر از متهمان به نام‌ های بهراد علی کناری، جواد زرگران و رضا شاکر زواردهی از افساد فی الارض به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام تغییر پیدا کرد.”

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز، “با توجه به نوع و عنوان اتهام، این ۳ متهم مشمول «عفو» شده و قرار موقوفی تعقیب در مورد آن‌ ها صادر و آزاد شدند.”

وی در پایان افزود: “احکام صادره غیرقطعی بوده و ظرف مهلت قانونی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.”

در دی ماه سال گذشته، دیوان عالی کشور همزمان با تایید حکم اعدام دو تن از متهمین این پرونده به نام های محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی، حکم ۱۴ متهم دیگر این پرونده که پیشتر به احکام اعدام، حبس و یا نفی بلد محکوم شده بودند را نقض کرد.

این معترضان پیشتر در ارتباط با پرونده جان باختن یک نیروی بسیج به نام روح اله عجمیان در کرج بازداشت شدند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید