خانه  > slide, زندانیان  >  میریوسف یونسی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

میریوسف یونسی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه بیست و چهارم فروردین ماه، میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی زندانی دانشگاه صنعتی شریف، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲، میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی زندانی دانشگاه صنعتی شریف، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

رضا یونسی، فرزند این شهروند بازداشتی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود بیان کرد: “پس از صد و هفت روز بازداشت در سلول‌ های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ و سپس در سلول‌ های دربسته چند نفره بند ۲۰۹ زندان اوین، میریوسف یونسی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.”

میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی محبوس در زندان اوین، روز چهارشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

در خصوص على یونسى گفتنی است؛ وی برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین او با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد به مقام نخست دست یافت. علی یونسی به همراه دانشجوی بازداشتی دیگر این دانشگاه به نام امیرحسین مرادی بیش از ۸۰۰ روز را در بازداشت و بلاتکلیفی سپری کردند و هم اکنون در زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت خود هستند.

این دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف در دادگاه بدوی به اتهام تخریب به ۱۰ سال زندان، بابت اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدیدنظر، عینا این حکم را تائید کرده و بر این اساس؛ حکم اشد، یعنی ۱۰ سال حبس در خصوص آنها قابل اجرا است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید