خانه  > slide, زنان, سایر گروهها, کودکان  >  مسمومیت دانش آموزان؛ گزارشی از بازداشت سه دختر در شیراز

مسمومیت دانش آموزان؛ گزارشی از بازداشت سه دختر در شیراز

خبرگزاری هرانا – سه دختر از جمله دو دانش آموز به نام های عرفانه هنر، ستایش داروغه و ستایش امیری در رابطه با مسمومیت سریالی دانش آموزان در شیراز دستگیر شدند. این سه دختر جوان هم اکنون به صورت بلاتکلیف در بند قرنطینه زندان عادل آباد شیراز بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر سه دختر از جمله دو دانش آموز در رابطه با مسمومیت سریالی دانش آموزان در شیراز دستگیر شدند.

هویت این شهروندان ستایش داروغه، ۱۶ ساله، ستایش امیری، ۱۷ ساله هر دو دانش آموز و عرفانه هنر، ۱۹ ساله توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این شهروندان به هرانا گفت: “تاریخ بازداشت این سه دختر هر چند مربوط به روزهای اخیر است اما بطور دقیق مشخص نیست. آنها به تازگی در رابطه با مسمومیت سریالی دانش آموزان در شیراز بازداشت و به قرنطینه زندان عادل آباد این شهر منتقل شدند.”

به گفته این منبع مطلع “این سه دختر جوان که هم اکنون در بند قرنطینه زندان به سر می برند از ملاقات و تماس تلفنی با خانواده خود محروم شده اند.”

اتهام مطروحه علیه این سه دختر جوان کماکان مشخص نیست، با اینحال لازم به اشاره است، نهادهای امنیتی-قضایی در ماههای اخیر تلاش زیادی کردند تا بار مسئولیت “مسمویت در مدارس” را بر عهده منتقدان و بعضا خود دانش آموزان بگذارند.

هرانا ماه گذشته در گزارشی به آمار تعداد دانش آموزان دختر که از ابتدای آذرماه تا شانزدهم اسفند ۱۴۰۱، در پی مسمومیت های سریالی راهی بیمارستان و مراکز درمانی شده بودند، پرداخت.

بر اساس این گزارش از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ دست کم ۲۹۰ مورد حمله به مدارس گزارش شده است که دست کم ۷۰۶۸ دانش آموز را متاثر از خود کرده است. این تعداد دانش آموزان تنها مربوط به ۱۰۳ مدرسه است که آماری در این رابطه اعلام کرده اند.

حملات تا آن تاریخ در دست کم ۹۹ شهر از ۲۸ استان کشور ثبت شده است. بیشترین تعداد حملات ثبت شده مربوط به تاریخ ۱۳ اسفندماه با ۸۱ مورد حمله بوده است.

این حملات بعد از یک وقعه که همزمان با عید نوروز بود، با بازگشایی مدارس مجددا آغاز و گستردگی یافته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید