خانه  > اندیشه و بیان  >  زندان سنندج؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رفیق سلیمی

زندان سنندج؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رفیق سلیمی

خبرگزاری هرانا – رفیق سلیمی، معترض بازداشتی اهل سنندج، علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان این شهر در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، رفیق سلیمی، معترض بازداشتی اهل سنندج کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “آقای سلیمی طی مدت بازداشت تا کنون فقط یکبار با خانواده‌ اش ملاقات داشته و از دسترسی به وکیل تعیینی محروم مانده است. او همچنین طی این مدت جهت اخذ اعترافات اجباری تحت شکنجه قرار گرفته است.”

بر اساس این گزارش، “خانواده آقای سلیمی بهمن ماه سال گذشته جهت اطلاع از وضعیت وی به دادگاه مراجعه کردند که مسئولان مرجع قضایی مورد اشاره به آنها اعلام می کنند که در مراحل بازپرسی اتهام «افساد فی الارض» به آقای سلیمی تفهیم شده است.”

رفیق سلیمی در تاریخ هفتم آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به اداره اطلاعات شهرستان سنندج منتقل شد.

این شهروند پس از اتمام مراحل بازجویی در تاریخ نهم بهمن ماه ۱۴۰۱، به زندان سنندج منتقل شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید