خانه  > اعدام, اندیشه و بیان  >  اتهامات “محاربه و افساد فی الارض”؛ عباس کورکوری به اعدام محکوم شد

اتهامات “محاربه و افساد فی الارض”؛ عباس کورکوری به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا – بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، عباس (مجاهد) کورکوری، شهروند ساکن ایذه توسط دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهاماتی از جمله “محاربه و افساد فی الارض” به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، عباس (مجاهد) کورکوری، شهروند ساکن ایذه توسط دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شد.

در دادنامه صادره توسط دادگاه انقلاب اهواز آمده است که “با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته، نظریه کارشناسی جنائی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد، کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمین و همدستان وی به اماکن عمومی و ادارات، عباس (مجاهد) کورکوری به اعدام محکوم شده است.”

مرکز رسانه قوه قضاییه مدعی است که آقای کورکوری متهم به قتل کیان پیرفلک، کودک جان باخته در جریان اعتراضات سراسری است. خانواده پیرفلک از جمله مادر کودک جان باخته بارها این ادعا را رد کرده و مدعی شده است فرزند او در پی تیراندازی نیروهایی با وابستگی رسمی جان خود را از دست داده است.

در این گزارش آمده است که “این حکم غیر قطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است”.

جلسه رسیدگی به اتهامات عباس (مجاهد) کورکوری، شهروند ساکن ایذه اواخر اسفند سال گذشته در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

 دادستان عمومی و انقلاب ایذه در جریان جلسه مذکور، ضمن قرائت کیفرخواست صادره اتهامات مطروحه علیه آقای کورکوری را “محاربه و افساد فی الارض” عنوان کرده و خواستار اشد مجازات برای متهم پرونده شده است.

“اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه های مخالف نظام و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” از دیگر مواردی عنوان شده که دادگاه مدعی ارتکاب آنها توسط متهم است.

چندی پیش زینب مولایی راد، مادر کیان پیرفلک، در واکنش به “اتهام زنی” مقامات قضایی به افرادی همچون عباس (مجاهد) کورکوری، بهمن بهمنی، حسین (نام خانوادگی نامشخص) و محمود (نام خانوادگی نامشخص)، عنوان کرد: “من مادر کیان، هر کس از همشهریانم را که به عنوان «قاتل» معرفی کنید، هرگز نمیپذیرم.”

خانم مولایی راد، پیشتر نیز در جریان مراسم خاکسپاری فرزندش در خصوص چگونگی جانباختن کودک ۱۰ ساله اش جزئیاتی ارائه داد و عنوان کرد: «در مسیر بازگشت به خانه، ماموران ماشین مان را به رگبار بستند.»

اواخر دی ماه سال گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه، از تشکیل پرونده قضایی برای ۷۰ شهروند معترض در رابطه با تجمعات مردمی در تاریخ ۲۵ آبان در این شهرستان خبر داده بود. در این تاریخ دستکم هفت شهروند از جمله کیان پیرفلک، به ضرب گلوله ماموران جان خود را از دست دادند.

حکومت و مقامات آن در حالی بر «تروریستی» بودن وقایع ۲۵ آبان ماه ایذه پا فشاری دارند که گزارشات منتشر شده از شاهدان عینی و خانواده افراد جانباخته در این رویداد، اساسا با ادعاهای مطرح شده مغایر است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید