خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی محمد سلطانی در زندان وکیل آباد مشهد

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی محمد سلطانی در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – محمد سلطانی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با گذشت بیش از سه ماه از زمان دستگیری، همچنان در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد سلطانی در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این شهروند به هرانا گفت: “سایر افرادی که به همراه آقای سلطانی بازداشت شده بودند،آزاد شده اند. اما وی با گذشت ۱۱۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان وکیل آباد مشهد در بلاتکلیفی بسر میبرد و تاکنون برای او دادگاهی برگزار نشده است. “

آقای سلطانی در تاریخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل شخصی خود در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

محمد سلطانی، ۲۷ ساله و ساکن مشهد است. او پیش از بازداشت در رستورانی در مشهد کار میکرد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید