خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  دادگاه تجدیدنظر؛ سیاوش سلیمانی پور از اتهامات انتسابی تبرئه شد

دادگاه تجدیدنظر؛ سیاوش سلیمانی پور از اتهامات انتسابی تبرئه شد

خبرگزاری هرانا – سیاوش سلیمانی پور، فعال رسانه‌ ای توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی از اتهامات انتسابی تبرئه شد. وی پیشتر توسط شعبه سوم دادگاه عمومی و انقلاب ارومیه مجموعا به شش سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیاوش سلیمانی پور، فعال رسانه‌ ای از اتهامات انتسابی تبرئه شد.

یک منبع مطلع در این خصوص اعلام کرد: “آقای سلیمانی پور توسط شعبه ۳ دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه به ریاست قاضی نجف زاده از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری، سردستگی و اقدام علیه امنیت ملی” مجموعا به شش سال و ده ماه حبس تعزیزی محکوم شده بود. وی نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی از اتهامات انتسابی تبرئه شده است.”

سیاوش سلیمانی پور روز شنبه نهم مهرماه در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت شده بود.

وی نهایتا در بیست و سوم آبان ماه با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان ارومیه آزاد شد.

آقای سلیمانی پور پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت دارد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید