خانه  > slide, اعدام, زندانیان  >  اعتصاب پنج زندانی امنیتی در زندان ارومیه

اعتصاب پنج زندانی امنیتی در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا – رحمان پرهازو، آران (آرام) عمری، امیر مشتاق گنگچین، فخرالدین دودکانلوی میلان و اشکان عثمان زاده، پنج زندانی امنیتی محبوس در زندان ارومیه، در اعتراض به احکام صادره علیه خود، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز سه شنبه بیست و سوم اسفند ۱۴۰۱، پنج زندانی امنیتی محبوس در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند.

هویت این زندانیان رحمان پرهازو، آران (آرام) عمری، امیر مشتاق گنگچین، فخرالدین دودکانلوی میلان و اشکان عثمان زاده توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص این زندانیان با بیان اینکه “اعتصاب این پنج زندانی در اعتراض به احکام صادر شده صورت گرفته است”، به هرانا گفت: “شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه در بهمن سال‌ جاری آران عمری و رحمان پرهازو را از بابت اتهام جاسوسی برای اسرائیل به اعدام و امیر مشتاق‌ گنگچین، فخرالدین دودکانلوی میلان و اشکان عثمان‌ ژاد را به همین اتهام به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرد”.

این افراد به همراه شماری دیگر، در آبان ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی با اتهاماتی از جمله “جاسوسی” بازداشت و در تاریخ ۲۰ اسفند همان سال به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شدند.

در اردیبهشت ماه سال جاری یک فایل صوتی به همراه عکس شخصی که ادعا شده بود عضو نیروی قدس سپاه پاسداران است، به عنوان اظهارات او در “بازجویی انجام شده توسط نیروهای اسرائیل در خاک ایران” در رسانه‌ها منتشر شد.

نام فردی که اظهارات او پخش شد “منصور رسولی، ساکن ارومیه” عنوان شد. فردی که اندکی بعد با انتشار ویدیوی دیگری، خود را غیرنظامی و کشاورز ساکن شمال غرب کشور معرفی کرد و مدعی شد ربوده شده و تحت فشار مجبور به بیان اظهارات خلاف واقع شده است.

سپاه پاسداران حدود سه هفته بعد در اطلاعیه‌ای رسمی از دستگیری کسانی خبر داد که در ارتباط با اسرائیل، دست به “آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی” می‌زده‌اند.

روز یکشنبه اول خرداد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران اعلام کرد که اعضای “شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی” (اسرائیل) دستگیر شده‌اند. در اطلاعیه تأکید شده که دستگیری‌ها مشترکاً توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات انجام گرفته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید