خانه  > اندیشه و بیان  >  فرزانه صیدی به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

فرزانه صیدی به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرزانه صیدی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری توسط دادگاه تجدیدنظر ایلام به دو سال و دو ماه حبس تعلیقی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب و کیفری ایلام به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، فرزانه صیدی، توسط دادگاه تجدیدنظر به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه تجدیدنظر استان ایلام صادر و به خانم صیدی ابلاغ شده است، وی به دو سال و دو ماه حبس تعلیقی، پرداخت ٢۵ میلیون تومان جزای نقدی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شده است.

این شهروند پیشتر توسط دادگاه انقلاب و کیفری دو ایلام از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی”، “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” مجموعاً به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شده بود.

چندی پیش جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده خانم صیدی در دو بخش مجزا در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری ایلام برگزار شده بود.

فرزانه صیدی، شهروند ساکن ایلام در تاریخ ۲۳ مهر ماه، در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت و پس از یک ماه با تودیع قرار وثیقه‌ ۳ میلیارد تومانی از زندان ایلام آزاد شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید