خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی مجموعا به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شدند

آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی مجموعا به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی، دو بلاگر اینستاگرام، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به حبس و سایر مجازات های تکمیلی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی، دو بلاگر اینستاگرام ساکن تهران به حبس و سایر مجازات های تکمیلی محکوم شدند.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر و اخیرا به این شهروندان ابلاغ شده، خانم حقیقی و آقای محمدی از بابت اتهامات “اشاعه فساد و فحشا، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” هر یک به ۵ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت استفاده از فضای مجازی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده حقیقی به هرانا گفت: “آستیاژ و امیرمحمد طی مراحل دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده اند.”

پیش تر گزارشی از محکومیت این زوج به ۲۱ سال حبس منتشر شده بود.

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه در واکنش به گزارشات منتشره در رابطه با صدور حکم مجموعا ۲۱ سال زندان مدعی شد که آنها فراخوان اعتراضات از جمله «فراخوان ۴ آبان» را در اینستاگرام خود منتشر کرده و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده اند. این گزارش به مسئله تجمیع احکام اشاره ای نمی کند و همینطور روشن نمی کند که حکم ۵ سال حبس برای هر یک صادر شده یا مجموع حبس صادره برای هر دو فرد است.

بر اساس گزارشات دریافتی، “از زمان دستگیری این شهروندان تاکنون با تبدیل قرار بازداشت موقت آنها به قرار وثیقه موافقت نشده است.”

آستیاژ حقیقی، متولد ١٣٨٠ و نامزدش امیرمحمد احمدی، متولد ١٣٧٩، دو بلاگر اینستاگرام هستند که در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، در منزل شخصی خود همراه با ضرب و شتم بازداشت شدند.

بازداشت این شهروندان در پی انتشار ویدیویی از رقصیدنشان در میدان آزادی تهران، در فضای مجازی صورت گرفته است.

خانم حقیقی مدتی بعد از بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید