خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ محمود علیمی به ۲ سال حبس محکوم شد

اعتراضات سراسری؛ محمود علیمی به ۲ سال حبس محکوم شد

خبر گزاری هرانا – محمود علیمی، شهروند اهل قائمشهر و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر به تحمل ۲ سال حبس محکوم شد. وی اوایل مهرماه دستگیر و کماکان در زندان ساری بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود علیمی، به تحمل حبس محکوم شد.

به گفته یک منبع مطلع: “در طول مدت بازداشت این شهروند، ویدئویی از اعتراف اجباری وی مبنی بر آتش زدن بنر قاسم سلیمانی دو بار از شبکه مازندران پخش شده است. چند هفته پیش دادگاه آقای علیمی برگزار شد و هفته قبل رای دادگاه مبنی بر حکم ۲ سال حبس تعزیری برای وی صادر شد.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

محمود علیمی، اهل قائمشهر در تاریخ ۱ مهرماه امسال در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت شد و اکنون در زندان تیرکلا ساری بسر میبرد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید