خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  گزارشی از آخرین وضعیت مهرنوش زارعی، روزنامه نگار در زندان اوین

گزارشی از آخرین وضعیت مهرنوش زارعی، روزنامه نگار در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – مهرنوش زارعی هنزکی، روزنامه نگار بازداشتی، به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به سر میبرد. وی به بیماری میگرن مبتلا بوده و از دسترسی به داروهایش محروم است. خانم زارعی در اوایل بهمن ماه در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهرنوش زارعی هنزکی، روزنامه نگار در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به سر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم زارعی در خصوص وضعیت وی به هرانا گفت: “مهرنوش از زمان بازداشت تاکنون تنها یکبار، روز دوشنبه دهم بهمن ماه موفق به برقراری تماس تلفنی کوتاهی با خانواده شده و طی این تماس اطلاع داده که به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شده است. همچنین وی به بیماری میگرن مبتلا بوده و از دسترسی به داروهایش محروم است.”

این روزنامه نگار در روز یکشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۱، در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نیروهای امنیتی بدون معرفی وابستگی نهادی خود، حکم بازداشت صادره از دادسرای ناحیه ۳۳ تهران (شهید مقدس-جرائم امنیتی) را به خانم زارعی نشان دادند، سپس به تفتیش منزل پرداخته و در نهایت بعد از ضبط برخی لوازم دیجیتال و شخصی وی، این روزنامه نگار را به زندان اوین منتقل کردند.

مهرنوش زارعی هنزکی، سابقه همکاری با خبرگزاری های ایلنا، ایسکا، چلچراغ و آنا را در کارنامه خود دارد. از او گزارشات متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شده است.

هرانا روز گذشته طی گزارشی به تداوم بازداشت روزنامه نگاران بازداشتی پرداخت.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید