خانه  > اندیشه و بیان  >  بازداشت دو شهروند معترض در شهرستان آق قلا

بازداشت دو شهروند معترض در شهرستان آق قلا

خبرگزاری هرانا – فرمانده انتظامی شهرستان آق قلا واقع در استان گلستان، از بازداشت دو شهروند معترض تحت عنوان “عوامل تشویش اذهان عمومی” خبر داد. به گفته سجادی، متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، دو شهروند در رابطه با اعتراضات مردمی در شهرستان آق قلا، توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آق قلا، این افراد را “عوامل تشویش اذهان عمومی” خوانده و مدعی شد: “این شهروندان که قصد ایجاد نا امنی و ایجاد آشوب در فضای مجازی داشتند، شناسایی و با همکاری پلیس امنیت عمومی و هماهنگی مرجع قضایی، بازداشت شدند.”

اکبر سجادی همچنین افزود: متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

در این گزارش به هویت و وضعیت فعلی این افراد اشاره ای نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید