خانه  > کارگران  >  مرگ و مصدومیت سیزده کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

مرگ و مصدومیت سیزده کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، سیزده کارگر در استان های خوزستان و آذربایجان شرقی دچار حادثه شدند. طی این حوادث دوازده کارگر از جمله یک آتش نشان دچار مصدومیت شدند و یک کارگر دیگر جان خود را از دست داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت‌ بار حامل کارگران کشاورزی در استان خوزستان، یک کارگر کشته و یازده کارگر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه روز شنبه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱، به دنبال واژگونی یک دستگاه وانت بار حامل کارگران کشاورزی در محور جاده شوش به اندیمشک، یک کارگر کشته و ۱۱ کارگر دیگر مصدوم شدند. مصدوم شدگان این حادثه همگی به بیمارستان “نظام مافی شوش” منتقل شدند.

مصدومیت یک آتش نشان در استان آذربایجان شرقی

به گزارش ایلنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از مصدومیت یک آتش نشان در حین انجام ماموریت خبر داد.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در تشریح این حادثه اعلام کرد: “شنبه شب هشتم بهمن ماه، بر اثر آتش سوزی که در کارخانه روغن موتور آذر شهر واقع در شهرک صنعتی سلیمی در استان آذربایجان شرقی رخ داد، یک آتش‌نشان دچار دودگرفتگی شد که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شد.”

وی در پایان،علت اصلی بروز این حادثه را “پوسیدگی لوله انتقال و نشت روغن و سرایت آن به مشعل کارخانه” عنوان کرد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید