خانه  > اعدام  >  تهران؛ تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

تهران؛ تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری به اعدام محکوم شده بود، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور تایید شد. همچنین یک زندانی محکوم به اعدام در تهران با جلب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. از سوی دیگر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر از رهایی ۱۱ زندانی محکوم به اعدام در این استان طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام زندانی در تهران، توسط شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور تایید شد.

براساس این گزارش، در مردادماه سال ۱۴۰۰، یک مرد جوان ۲۱ ساله که به دلیل آزار و اذیت از سوی همکار خود در یک مغازه مکانیکی در شرق تهران مرتکب قتل شده بود، پس از بازداشت، توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

متهم در اعترافات خود گفت: “چند ماه پیش از ماجرا من و مقتول با هم به تهران آمدیم و در مغازه مکانیکی مشغول بکار شدیم و پس از کار هم شب‌ ها در بالای مغازه می‌ خوابیدیم. چند هفته بعد او یک بار من را آزار جنسی داد. او از من فیلم گرفت و تهدیدم کرد که اگر تسلیم خواسته هایش نشوم یا به کسی حرفی بزنم، فیلم را منتشر می‌کند.

متهم ادامه داد: “به همین خاطر ناچار بودم سکوت کنم. شب واقعه باهم مشروب خوردیم که دوباره به سراغم آمد؛ مقاومت کردم که او باز هم بحث فیلم را مطرح کرد که به یکباره کنترلم را از دست دادم و با میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و وقتی دیدم روی زمین افتاد وسایلم را جمع کردم و از آنجا خارج شدم. بعد از ماجرا هم از اینکه خانواده‌ ام ماجرا را بفهمند نگران بودم و در پارک می‌خوابیدم تا اینکه دستگیر شدم.”

در جلسه دادگاه این متهم از بابت اتهام قتل به اعدام، از بابت اتهامات مرتبط با سرقت اموال مقتول به ۱۰ سال حبس و به در خصوص مصرف مشروبات الکلی به ۸۰ ضربه شلاق محکوم کردند.

نهایتا رای صادره به تایید قضات شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور درآمد.

رهایی از اعدام یک زندانی در تهران

به گزارش رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در تهران با جلب رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، اواسط سال ۹۶ رسیدگی به مرگ مشکوک سردفتر یک دفتر خانه رسمی در شمال شهر تهران در دستور کار ماموران انتظامی و قضایی قرار گرفت.

یک متهم به نام “حمید” در این خصوص بازداشت و پس از مدتی توسط شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

در این گزارش آمده است؛ پس از اینکه حکم اعدام به تائید دیوان عالی کشور رسید، پرونده به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارجاع شد. سپس متهم برای اجرای حکم اعدام دو بار به سوییت انفرادی منتقل و هر بار موفق به اخذ مهلت از شاکیان پرونده شد.

در نهایت متهم با واگذاری یک ملک به اولیای دم به عنوان وجه المصالحه؛ موفق به جلب رضایت شد و از اعدام رهایی یافت.

طی ۹ ماه گذشته، رهایی از اعدام یازده زندانی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یازده زندانی محکوم به اعدام در استان بوشهر از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این خصوص گفت: “در ۹ ماه گذشته با ایجاد سازش در یازده فقره پرونده اعدام، رضایت اولیای دم کسب و تمامی محکومان از اعدام رهایی یافتند و به زندگی بازگشتند.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید