خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  جلسه دادگاه ۸ فعال حقوق حیوانات در تهران برگزار شد

جلسه دادگاه ۸ فعال حقوق حیوانات در تهران برگزار شد

خبرگزاری هرانا – دادگاه ۸ فعال حقوق حیوانات که هویت ۶ تن از آنها آرش الله یاری، مهدی فدایی، هادی بهبهانی، مجتبی رسولی، محمد عزیزی، میلاد شاطرانی، توسط هرانا احراز شده، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. برای آزادی ۷ تن از این شهروندان وثیقه تعیین شده است. این شهروندان پیشتر  به دلایل نامشخص در رابطه با اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه ۸ فعال حقوق حیوانات در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

یک منبع مطلع با بیان اینکه هر کدام از این شهروندان به صورت جداگانه در دادگاه حاضر شدند، گفت: “دادگاه آرش الله یاری، مهدی فدایی، هادی بهبهانی، مجتبی رسولی، محمد عزیزی، میلاد شاطرانی، رضا (نام خانوادگی نامشخص) و یک شهروند دیگر در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد برگزار شده است”.

این منبع مطلع افزود: “طی این جلسات دادگاه، میلاد شاطرانی توسط قاضی به احکام سنگین تهدید شد و برای آزادی ۷ تن دیگر وثیقه تعیین شده است”.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

هرانا پیشتر طی دو گزارش به تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت این افراد پرداخته بود.

آنها در تاریخ ۴ آبان ماه به دلایل نامعلومی در رابطه با اعتراضات سراسری در تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل شدند.

این شهروندان دغدغه مند حقوق حیوانات از مدت ها قبل با یکدیگر در این خصوص همکاری میکردند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید