خانه  > اندیشه و بیان  >  تعیین زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی

تعیین زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی

خبرگزاری هرانا – جلسه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، روز سه شنبه ۲۹ آذرماه در دادگاه انقلاب ساری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، تعیین شد.

بنا بر این گزارش، بر اساس احضاریه ای که اخیرا صادر و به خانم کاوسی ابلاغ شده است از وی خواسته شده که روز سه شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱، در خصوص دفاع از اتهامات “توهین به رهبر جمهوری اسلامی، نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام، اقوا و تحریک مردم به جنگ، کشتار به قصد برهم زدن امنیت ملی کشور و همکاری با دول متخاصم” در دادگاه انقلاب ساری حضور یابد.

مژگان کاوسی، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در متزل شخصی خود در نوشهر بازداشت  و با پایان مراحل بازجویی در تاریخ ۵ آبان ماه به زندان تنکابن منتقل شد.

خانم کاوسی پیشتر نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به تحمل حبس محکوم شد. او نهایتا در دی ماه سال گذشته پس از تحمل ۲۰ ماه حبس از زندان کچوئی کرج آزاد شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید