خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  وحید اشتری به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد

وحید اشتری به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد

خبرگزاری هرانا – وحید اشتری، روزنامه نگار توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی پیشتر نیز توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران به ۱۸ ماه حبس محکوم شده بود. وحید اشتری افشاگر سفر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه است که به رسوایی «سیسمونی گیت» معروف شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید اشتری، روزنامه نگار توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مرتضی کیا، دانش‌آموخته سیاست و حقوق دانشگاه تهران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشته است: “وحید اشتری در دادگاه تجدیدنظر بابت پرونده موسوم به سیسمونی گیت به ۱۴ ماه حبس قطعی جدید محکوم شد. پیش از این ۴ سال حبس تعلیقی وی در پرونده دیگری به ۱۴ ماه حبس تعزیری تغییر داده شده بود.”

وحید اشتری تیرماه امسال در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست جواد احمدی به دو سال حبس تعزیری، محرومیت های اجتماعی و شغلی از قبیل ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، روزنامه ها و سخنرانی ها به مدت دو سال، محکوم شده بود. از این محکومیت، شهریورماه امسال حکم ۱۸ ماه حبس وی توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تایید شد. او همچنین در پرونده دیگر خود از بابت خبررسانی ضرب و شتم سرباز بابلی به ۹۱ روز حبس محکوم شد.

آقای اشتری روزنامه نگار و فعال اجتماعی، پیشتر در اوایل خردادماه امسال با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اش از تفهیم اتهام خود در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داده بود. وی گفته بود که این پرونده با شکایت یکی از نهادهای امنیتی برای او گشوده شده است.

وحید اشتری افشاگر سفر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه است که به رسوایی «سیسمونی گیت» معروف شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید