خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ گزارشی از وضعیت دو شهروند بازداشتی در اصفهان

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از وضعیت دو شهروند بازداشتی در اصفهان

خبرگزاری هرانا – عزت الله جعفری، زندانی سیاسی سابق و سحر آذرپیرا، شهروند ساکن اصفهان کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحر آذر پیرا، شهروند ساکن اصفهان علیرغم گذشت ۵۹ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

این شهروند ۱۸ ساله در تاریخ ۲۵ مهرماه در اصفهان بازداشت و سپس به زندان دولت آباد این شهر منتقل شده است.

نیروهای امنیتی در حین بازداشت خانم آذرپیرا برخی از لوازم شخصی ازجمله لپ تاپ، تلفن همراه و فلش مموری او را ضبط کرده و با خود برده بودند.

دلایل بازداشت این شهروند “انتشار تصویر بی حجاب از خود در خیابان، اقدام علیه امنیت کشور و شرکت در یک گروه در شبکه های اجتماعی” عنوان شده است.

همچنین، عزت الله جعفری، زندانی سیاسی سابق که روز چهارشنبه ۱۶ آذر توسط نیروهای امنیتی در اصفهان دستگیر شده بود، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع در رابطه با وضعیت این شهروند به هرانا گفت: “قرار بازداشت آقای جعفری به مدت یک ماه تمدید شده است.”

این شهروند پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید