خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ محمد شهرویی به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

اعتراضات سراسری؛ محمد شهرویی به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمد شهرویی، شهروند ساکن بهبهان و از بازداشتشدگان اعتراضات، توسط دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به تحمل یک‌ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد شهرویی، شهروند ساکن بهبهان به تحمل حبس و شلاق محکوم شد.

براساس این حکم که در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به ریاست عبدالله حیدری صادر و به آقای شهرویی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “اختلال در نظم عمومی از طریق شرکت در اعتراضات” به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

محمد شهرویی در اواسط آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

یک منبع مطلع در رابطه با دوران بازداشت آقای شهرویی به هرانا گفت: “وی در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم زیادی قرار گرفت. بطوری که هنوز آثار آن وجود دارد و از ناحیه ی کمر دچار آسیب جدی شده است‌.”

محمد شهرویی، پدر دو فرزند و ساکن بهبهان است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید