خانه  > اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ یک شهروند بازداشت و سه تن دیگر آزاد شدند

اعتراضات سراسری؛ یک شهروند بازداشت و سه تن دیگر آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، محسن عمار مراقی در قزوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همچنین محمدصادق صادقی، امیرحسین عسگری و عادل جلال‌احمدی از دانشجویان بازداشتی در شهرهای تهران، سمنان و مشهد با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور یک شهروند در قزوین بازداشت شده است.

هویت وی “محسن عمار مراقی از فرهنگیان ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین” عنوان شده است.

بنا بر این گزارش، بازداشت وی نزدیک به دو هفته پیش و در منزل پدری صورت گرفته است. مامورین امنیتی ضمن تفتیش منزل، برخی لوازم شخصی از جمله گوشی تلفن همراه او را ضبط و با خود برده اند.

بعلاوه شوراهای صنفی دانشجویان کشور از آزادی عادل جلال‌ احمدی و محمد صادق صادقی از زندان خبر داد.

بر اساس این گزارش روز دوشنبه ۲۱ آذرماه، عادل جلال‌ احمدی با تودیع قرار وثیقه از زندان مشهد و محمد صادق صادقی با قرار کفالت از زندان تهران بزرگ آزاد شدند.

آزادی آنها به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که آقای جلال‌ احمدی دانشجوی مهندسی کامپیوتر ورودی ۹۷، دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شده بود.

همچنین آقای صادقی، دانشجوی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی دانشگاه تهران، روز چهار شنبه ۴ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

در خبری دیگر، امیرحسین عسگری روز دوشنبه ۲۱ آذرماه، با تودیع  قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان سمنان آزاد شد.

آقای عسگری، دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در سمنان بازداشت شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید