خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ بازداشت و تداوم بازداشت ۳ شهروند در شهرهای مختلف

اعتراضات سراسری؛ بازداشت و تداوم بازداشت ۳ شهروند در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر مسعود فرهیخته، عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر و ولید فرامرزی اهل شهرستان سرپل ذهاب بازداشت و به زندان منتقل شدند. همچنین حمید رحمتی، معلم بازنشسته علیرغم گذشت ۷۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکیفی در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، یک شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد.

در این گزارش هویت وی “ولید فرامرزی، ۳۵ ساله و اهل شهرستان سرپل ذهاب” عنوان شده است.

از سوی دیگر شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، از بازداشت و انتقال به زندان مسعود فرهیخته و تداوم بازداشت حمید رحمتی، معلم بازنشسته اهل شهرضا خبر داد.

براساس این گزارش، آقای فرهیخته، عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر در روز شنبه ۱۲ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی پس از خروج از اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بازداشت شد. وی امروز دوشنبه ۲۱ آذرماه، طی یک تماس تلفنی کوتاه با همسرش از انتقال و نگهداری خود در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین خبر داده است.

لازم به ذکر است، مسعود فرهیخته پیشتر در شهریورماه سال جاری، توسط شعبه‌ی ۱۴۰۴ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ولیعصر تهران از بابت اتهام ” اخلال در نظم و آسایش عمومی” به تحمل یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

علاوه براین، حمید رحمتی، معلم بازنشسته و فعال صنفی شهرضا علیرغم گذشت ۷۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد.

در این گزارش آمده است: “دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای رحمتی در تاریخ ۲۱ آبان ماه به صورت مجازی برگزار شد. اما هنوز هیچ حکمی صادر نشده است. وی در اعتراض به بلاتکلیفی از روز شنبه ۱۹ آذرماه، دست به اعتصاب زده است.”

حمید رحمتی در تاریخ ۱۱ مهرماه سال جاری، با در دست داشتن یک پلاکارد که روی آن‌ها نوشته شده «اعتراض به وضع نا امن موجود، امنیت من کجاست؟ مرگ مرگ می آورد» در مقابل منزل شخصی خود بازداشت و به انفرادی زندان دستگرد اصفهان منتقل شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید