خانه  > slide, اقلیت های دینی  >  فربد علوی، شهروند بهائی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

فربد علوی، شهروند بهائی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – فربد علوی، شهروند بهائی ساکن ساری روز یکشنبه ۱۳ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ماموران ضمن تفتیش منزل و محل کسب وی، برخی از لوازم شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱، فربد علوی، شهروند بهائی ساکن ساری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

ماموران همچنین ضمن تفتیش منزل و محل کسب آقای علوی، برخی از لوازم شخصی از جمله تلفن همراه، لپتاپ و کتب وی را ضبط کرده و با خود بردند. این شهروند بهائی پس از سه روز طی تماس تلفنی کوتاهی با خانواده و نزدیکانش از انتقال خود به زندان اوین خبر داده است.

یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفت: «ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه ۱۳ آذر، ماموران امنیتی با چهار ماشین سمند به منزل شخصی آقای علوی رفته و او را بازداشت کردند. ماموران پس از حدود سه ساعت به همراه آقای علوی به مغازه او رفته و آنجا را نیز تفتیش کردند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید