خانه  > کارگران  >  فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۳۷ کارگر در شهرهای مختلف

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۳۷ کارگر در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳۷ کارگر در شاهین دژ، اسکو، بروجن، مهاباد، بافق، جاسک، نی‌ریز، نیشابور، کرمان، اصفهان، عسلویه، زاهدان و آبادان دچار حادثه شدند. در این حوادث ۲۲ کارگر از جمله یک آتش نشان مصدوم و ۱۵ کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. همچنین روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل از مرگ و مصدومیت ۳۲۴ کارگر در اثر حوادث ناشی از کار در این استان طی ۷ ماه ابتدایی امسال خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱، یک کارگر در شاهین دژ جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، حسن جوادی، ٣٣ ساله، فرزند خالد و اهل روستای “منبر” بر اثر گازگرفتگی در حین حفر چاه، جان باخت.

مصدومیت یک کارگر در آبادان

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، یک کارگر در آبادان بر اثر حادثه آتش سوزی دچار مصدومیت شد.

براساس این گزارش، در پی آتش سوزی در بازار میوه و تر بار در ایستگاه هشت کوی قدس، یک کارگر حدود ۴۲ ساله مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

مرگ و مصدومیت ۷ کارگر در کرمان

به گزارش تسنیم، روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، طی حادثه ریزش تونل فاضلاب در شرف آباد کرمان، دو کارگر محبوس شده و جان خود را از دست دادند.

در گزارشی دیگر به نقل از دیدبان ایران، روز یکشنبه ۹ آبان ماه، در پی یک حادثه در معدن زغال سنگ پابدانا از معادن زغال‌سنگ کرمان، پنج کارگر دچار حادثه شدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “در این حادثه از پنج کارگری که دچار حادثه شده بودند، سه نفر آن‌ها با جراحت نجات پیدا کردند و دو نفر دیگر جان خود را از دست دادند.”

مرگ یک کارگر در زاهدان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، یک کارگر در زاهدان در پی سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

هویت این کارگر “امان الله رند” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این کار روز سه شنبه ۳ آبان ماه، در حال کار کردن با بالابر از ساختمان سقوط کرده و جان باخت.

مرگ یک کارگر در عسلویه

به گزارش خبرگزاری مهر، یک کارگر در عسلویه بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت.

رئیس بیمارستان عسلویه در این خصوص گفت: “یک کارگر ۳۰ ساله از گروه نصاب شرکت پیمانکاری جهان پارس شاغل در سایت یک پتروشیمی بوشهر بر اثر سقوط از ارتفاع، توسط آمبولانس شرکت به بیمارستان منتقل شد.”

وی افزود: “این کارگر که از ناحیه سر و قفسه سینه آسیب دیده بود متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده بود.”

مرگ یک کارگر در بروجن

به گزارش ایلنا، یک کارگر در بروجن طی یک حادثه جان باخت.

بر اساس این گزارش، یک راننده لیفتراک حین جابجایی بار در یک کارگاه صنعتی واقع در شهرک صنعتی خادم القرآنی بروجن استان چهار محال و بختیاری بر اثر سقوط لیفتراک روی سرش جان خود را از دست داد.

مصدومیت ۱۵ کارگر در اصفهان

به گزارش ایرنا، در حادثه آتش سوزی شرکت تولید مواد شیمایی “آراد صنعت” واقع در شهرک صنعتی مبارکه، ۱۵ کارگر دچار مصدومیت شدند.

سه نفر از این کارگران به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس گزارشی دیگر، یک کارگر در اصفهان بر اثر آتش سوزی در کارخانه چسب دچار سوختگی شد.

فرهاد کاوه‌ آهنگران، سخنگوی آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در مورد این حادثه گفت: “بر اثر این حادثه که در یک کارخانه چسب‌ سازی در منطقه رهنان رخ داد؛ یک نفر دچار سوختگی شدید شد که توسط نیروهای اورژانس سریعا به بیمارستان منتقل شد.”

مرگ یک کارگر در نی ریز

به گزارش ایونا، یک کارگر جوان حین کار در نیریز طی یک حادثه جان باخت.

بر اساس این گزارش، یک کارگر حین کار در منطقه معدنی تنگه حنا واقع در نی ریز استان فارس بر اثر واژگونی بیل مکانیکی از ارتفاع ۱۰۰ متری سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

مصدومیت یک کارگر در مهاباد

به گرزارش رکنا، یک کارگر در اداره برق مهاباد حین انجام کار دچار مصدومیت شد.

بر اساس این گزارش،‌ یک کارگر سیمبان به هویت «واحد باقری، ۴۶ ساله» در ۲۴ مردادماه در روستای کهنه ده دچار برق گرفتگی شد. به علت برق گرفتگی وی از ناحیه دست، پا، بافت کلیه و قلب وی آسیب دید.

وی را برای درمان به بیمارستان مطهری تهران منتقل کردند و با عمل جراحی دست‌های وی از ناحیه آرنج قطع شد.

مرگ یک کارگر در نیشابور

به گزارش ایلنا، یک کارگر ساختمانی در نیشابور طی یک حادثه در محل کار، جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در این خصوص گفت: “یک کارگر ۴۲ ساله به دلیل سقوط از طبقه دوم ساختمان نیمه کاره جان خود را از دست داد.”

مرگ یک کارگر در شهرستان اسکو

به گزارش ایلنا، یک کارگر در کارخانه نئوپان ایلخچی طی یک حادثه جان باخت.

امروز دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، در پی وقوع انفجار در یک کارخانه نئوپان در بخش ایلخچی شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی، یک کارگر جان خود را از دست داد.

حسین فیروزی، فرماندار شهرستان اسکو در خصوص این حادثه گفت: “انفجار مربوط به نشت گاز شهری در محل کارخانه نئوپان ایلخچی بوده که بلافاصله گروه‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند که متاسفانه یک نفر در این حادثه جان باخت.”

مرگ یک کارگر در جاسک

به گزارش ایلنا، یک کارگر در بندر جاسک در استان هرمزگان حین انجام کار جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، «فردین بداغی» از کارگران پیمانکاری پروژه احداث تاسیسات استراتژیک ذخیره نفت خام در بندر جاسک از ارتفاع سقوط کرد و جان باخت. چرایی وقوع این حادثه مرگبار در حال بررسی است.

مرگ و مصدومیت ۳ کارگر در شرکت فولاد بافق

به گزارش ایلنا، روز جمعه ۴ آذر ماه، بر اثر انفجار کپسول گاز در شرکت فولاد ابوئی بافق ۲ کارگر دچار مصدومیت و ۱ کارگر جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش منابع کارگری در یزد، در پی این اتفاق، یکی از کارگران از ارتفاع سقوط می‌کند که جان خود را از دست می‌دهد. دو کارگر دیگر نیز که به محل انفجار کپسول نزدیکتر بودند، دچار سوختگی می‌شوند که با حضور گروه‌های امدادی به بیمارستان ولیعصر یزد منتقل می‌شوند.

از سوی دیگر، روز جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱، یک آتش نشان در حین انجام اطفای حریق مصدوم شد.

بر اساس این گزارش، در این حادثه که در فروشگاه شهر دوچرخه رخ داد، ماموران آتش نشانی اقدام به خاموش کردن آتش کردند که در جریان آن یکی از آتش نشانان به نام «مسعود پورمقدم» از ناحیه صورت دچار سوختگی شد و بعد از اطفا حریق به مرکز درمانی انتقال یافت.

مرگ و مصدومیت ۳۲۴ کارگر در اثر حوادث ناشی از کار در اردبیل

به گزارش ایلنا، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل از مراجعه سیصد و ۱۰ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار، به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل خبر داد.

بر اساس این گزارش، در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۴ نفر در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند که یک نفر آنها زن بوده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید