خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  بازداشت و آزادی؛ گزارشی از وضعیت ۷ شهروند در شهرهای مختلف

بازداشت و آزادی؛ گزارشی از وضعیت ۷ شهروند در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر محمد اروانه، احسان مرادیان، امیر اروانه، نوری محسنی و امیرحسین قادری چاشمی، دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان در شهرهای مورموری واقع در استان ایلام و اصفهان بازداشت شدند. همچنین پریسا سهرابی و عباس هاشم‌ پور شهروندان بازداشتی با تودیع قرار وثیقه از زندان های تبریز و ارومیه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری  مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱، پریسا سهرابی، شهروند ساکن تبریز از زندان این شهر آزاد شد.

آزادی این شهروند با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است

خانم سهرابی پیشتر نیز در تاریخ ۲ مهرماه در پی انتشار مطالبی در در صفحه شخصی خود در توییتر به پلیس فتا احضار و بازداشت و یک روز بعد آزاد شد. وی مجددا در تاریخ ۲۸ مهرماه پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد.

همچنین وبسایت کردپا از بازداشت ۴ شهروند در روز یکشنبه ۱۳ آذرماه در شهرستان مورموری واقع در استان ایلام خبر داد. هویت این شهروندان “محمد اروانه، احسان مرادیان، امیر اروانه و نوری محسنی” عنوان شده است.

از سوی دیگر امیرحسین قادری چاشمی، دانشجوی کارشناسی پلیمر دانشگاه صنعتی اصفهان روز شنبه ۱۲ آذرماه بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

بر اساس گزارش شورای انجمن دانشجویان کشور، قاضی سعید مشرفی، بازپرس شعبه سوم بازپرسی خمینی‌شهر علیرغم صدور قرار وثیقه و تامین آن توسط خانواده از آزادی این دانشجو ممانعت به عمل آورده است.

همچنین آقای قادری طی هفته های اخیر توسط کمیته انضباطی تعلیق از تحصیل و ممنوع‌الورود به دانشگاه و خوابگاه شده بود.

کولبرنیوز در گزارشی دیگر از آزادی عباس هاشم‌پور، شهروند اهل اشنویه از زندان ارومیه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی خبر داد.

این شهروند روز پنج‌شنبه ۷ مهرماه امسال، توسط نیروهای امنیتی شهر اشنویه در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بود.

بنا بر این گزارش آقای هاشم پور، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به واسطه فعالیت های خود را داشته است.

تا لحظه تنطیم این خبر از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید