خانه  > اندیشه و بیان  >  بازداشت سه شهروند و آزادی یک تن دیگر در اشنویه

بازداشت سه شهروند و آزادی یک تن دیگر در اشنویه

خبرگزاری هرانا – ایوب آغلیانی، شاهین رسولی و فرزاد طه‌ زاده، شهروندان اهل اشنویه علیرغم گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند. همچنین، هیمن کاکه‌ ممی، شهروند بازداشتی اهل اشنویه با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهرستان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، یک شهروند اهل اشنویه علیرغم گذشت ۷۵ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

هویت این شهروند “فرزاد طه‌ زاده، ۲۵ ساله، فرزند محمدامین” عنوان شده است. بر اساس این گزارش، آقای طه زاده به “محاربه” متهم شده است.

همچنین، دو شهروند دیگر به نام های “شاهین رسولی، ۲۴ ساله، فرزند جمال” و “ایوب آغلیانی، ٢٢ سالە، فرزند جهانگیر” در زندان ارومیه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

آقای آغلیانی، یک ماه پیش و آقای رسولی ۷۷ روز پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

در خبری دیگر، هیمن کاکه‌ ممی شهروند بازداشتی اهل اشنویه با تودیع قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی از زندان این شهرستان آزاد شد.

این شهروند ٢١ ساله، اواخر آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید