خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت ۵ فعال حقوق حیوانات در تهران

تداوم بازداشت ۵ فعال حقوق حیوانات در تهران

خبرگزاری هرانا – مهدی فدایی، هادی بهبهانی، مجتبی رسولی، محمد عزیزی و میلاد شاطرانی، شماری از فعالین حقوق حیوانات به دلایل نامشخصی در رابطه با اعتراضات سراسری در تاریخ ۴ آبان ماه در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۵ تن از فعالین حقوق حیوانات ساکن تهران کماکان در بازداشت بسر میبرند.

این شهروندان با هویت مهدی فدایی، هادی بهبهانی، مجتبی رسولی، محمد عزیزی، میلاد شاطرانی، در تاریخ ۴ آبان ماه به دلایل نامعلومی در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

این شهروندان دغدغه مند حقوق حیوانات از مدت ها قبل با یکدیگر در این خصوص همکاری میکردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید