خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  عدم رسیدگی پزشکی؛ تداوم بازداشت و نگرانی از وضعیت آرش صادقی

عدم رسیدگی پزشکی؛ تداوم بازداشت و نگرانی از وضعیت آرش صادقی

خبرگزاری هرانا – آرش صادقی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی سابق علیرغم گذشت ۳۸ روز از زمان دستگیری به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. آقای صادقی که به بیماری کندروسارکوما مبتلا است، از رسیدگی پزشکی مناسب و دریافت کامل داروهای خود محروم مانده و وضعیت نامناسب وی موجب افزایش نگرانی خانواده این فعال حقوق بشر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی، علیرغم گذشت ۳۸ روز از زمان دستگیری به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا در خصوص وضعیت جسمانی آقای صادقی که به بیماری کندروسارکوما و بیماری زمینه ای مبتلا است، گفت: “آرش صادقی فقط سه دارو از ۸ داروی خود را دریافت کرده که این مسئله باعث تشدید بیماری وی میشود. او همچنین از ناحیه معده و روده دارای مشکلاتی بوده و در مدفوع وی خون دیده شده است.”

به گفته این منبع مطلع، آقای صادقی در دوران بازجویی روزانه ۷ الی ۸ ساعت مورد بازجویی قرار گرفته و از سوی ماموران امنیتی تحت فشار بوده است.

آرش صادقی که پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

در خصوص محل نگهداری کنونی وی ابهاماتی وجود دارد. تا حدود دو هفته پیش آرش صادقی طی تماسی با خانواده خود عنوان کرده بود که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد، با اینحال گزارشات تایید نشده ای از انتقال او به زندان تهران بزرگ منتشر شده که خانواده این فعال حقوق بشر نسبت به آن بی اطلاع هستند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید