خانه  > slide, اندیشه و بیان, سایر گروهها  >  اعتراضات سراسری؛ محمد سیامک‌ نیا توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شد

اعتراضات سراسری؛ محمد سیامک‌ نیا توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – محمد سیامک‌ نیا، فیلمساز اهل تبریز، روز شنبه ۲ مهر، در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد سیامک‌ نیا، فیلمساز اهل تبریز، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای سیامک نیا در این خصوص به هرانا گفت: “محمد که سازنده فیلم های کوتاهی از قبیل «دارکوب»، «زبان» و مستندهایی با مضامین اجتماعی است، روز شنبه ۲ مهر مصادف با هشتمین روز از اعتراضات سراسری، در مقابل محل کار خود در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بی خبری از سرنوشت آقای سیامک نیا، منجر به افزایش نگرانی های خانواده او در خصوص وضعیت فرزندشان شده است.”

تاکنون در خصوص اتهامات مطروحه و نهاد بازداشت کننده این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید