خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تعیین زمان سومین جلسه دادگاه شماری از شهروندان بهبهان

تعیین زمان سومین جلسه دادگاه شماری از شهروندان بهبهان

خبرگزاری هرانا – جلسه سوم دادگاه رسیدگی به اتهامات شماری از شهروندان بهبهان در تاریخ ۲۳ شهریورماه، در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شماری از شهروندان بهبهان تعیین شد.

بر اساس ابلاغیه‌ای که چندی پیش صادر شده است، این شهروندان باید در تاریخ ۲۳ شهریورماه جهت رسیدگی به اتهامات خود در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان به ریاست قاضی رسول رسولی نژاد حاضر شوند.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۴ دی ماه ۱۴۰۰ و دومین جلسه دادگاه در تاریخ  ۲۷ بهمن ماه همان سال، در این شعبه برگزار شد.

هویت تعدادی از آنها علی و مریم کاظمی، فرزانه انصاری فر، نرگس درم گزین، مسعود صدیق نیا، ابراهیم ارمش، سیدمرتضی وحدانی، زینب علیپور، وهب رابین و جلال جعفری توسط هرانا احراز شده است. اما گفته میشود تعداد شهروندان احضار شده، بیشتر از این تعداد است.

اتهام مطروحه علیه این شهروندان “اخلال در نظم و آسایش عمومی، برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی” عنوان شده است.

در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲۵ تن از بازداشت شدگان اعتراضات تیرماه سال گذشته بهبهان در خصوص بخش دیگری از پرونده در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شد. در این بخش از پرونده  نرگس درم گزین، مسعود صدیق نیا، ابراهیم ارمش، سیدمرتضی وحدانی، زینب علیپور، وهب رابین و جلال جعفری توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر مجموعا به ۵ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. از میان این شهروندان محکومیت آقای جعفری به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده است. همچنین علی و مریم کاظمی هر کدام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.  فرزانه انصاری فر، نیز به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

۲۶ تیرماه سال ۹۹ مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی ۹۸” اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. شمار زیادی از شهروندان معترض در جریان این تجمع و تعدادی پس از پایان اعتراضات در منازل خود بازداشت شدند. هرانا پیشتر طی چند گزارش ضمن احراز هویت شماری از بازداشت شدگان از بازداشت ده‌ها شهروند در ارتباط با این اعتراضات خبر داد.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید